היתרונות של דיור מוגן

אימוני ספורט בגיל השלישי

דיור מוגן

אנשים מבוגרים רבים מגיעים למצב שבו הם נשארים לבד בבית, כיוון שבן הזוג שלהם נפטר. זוהי תקופה קשה מאד עבורם כיוון שנותר להם לדבר רק עם הקירות, משעמם להם, אין להם תעסוקה והם מוצאים את עצמם במשך רוב היום משועממים או מול הטלוויזיה. הילדים שרואים את הקשיים שלהם מציעים להם לעבור לאופציה של דיור מוגן וזאת כדי שהם ייהנו מהשילוב של חיי חברה עם השגחה של הנהלת המקום. זוהי החלטה לא פשוטה עבור האדם המבוגר, כיוון שהוא אמור לעזוב את ביתו האהוב שהוא גר בו שנים רבות. הוא מגיע פעם או כמה פעמים למתחם החדש המוצע לו כדי לספוג את האווירה ולחוש אם זה המקום שבו הוא מעוניין לחיות מעתה ואילך.

רוב הילדים אינם לוחצים על ההורה לבצע צעד מסוג זה, אלא מאפשרים לו זמן חשיבה ארוך כדי שיבין שיש לדיור מוגן יתרונות רבים ולכן הוא ייהנה לגור שם. כך הם גם לא לוחצים על עריכת מסמך ייפוי כח מתמשך כיוון שברור להם שהחשיבה של ההורה היא עדיין צלולה ולכן הוא יגבש עם הזמן את ההחלטה להכין באמצעות עורך הדין מסמך זה ובו יפרט את כל הרצונות שלו בנושא ממונו, נכסיו וההתנהלות אם תהיה החמרה בבריאותו. השקט הנפשי שההורה זקוק לו יושג לאחר שיטפל בכל הנושאים הבירוקרטיים ולאחר שיעבור למקום שליו ורגוע.

אורח החיים של דיור מוגן

אנשים עצמאים אשר עוברים לגור באופציה של דיור מוגן נהנים מכל העולמות. מצד אחד יש להם דירת סטודיו נעימה של חדר אחד, שני חדרים, דירת גן או דירה עם מרפסת וזאת על פי בחירתו של הדייר ועל פי ההיצע הקיים. מדובר בדירה מרוהטת שיש בה את כל הפריטים הנחוצים כמו ספה, מיטה נוחה וטלוויזיה. כמו כן מטבח מאובזר ומקלחת בטיחותית שיש בה ידיות אחיזה, כדי למנוע נפילה וכדי לאפשר לדיירים לחוש ביטחון במרחב הדירה.

אורח החיים הוא מאד מסודר, אנשי האחזקה מטפלים באופן שוטף בניקיון הדירה ובאחזקה השוטפת. הצוות הניהולי בוחן לאורך כל היום שכל אחד מדיירים קם בבוקר ואוכל את הארוחות שלו בחדר האוכל של דיור מוגן. בנוסף לכך הצוות הרפואי בודק את האנשים המבוגרים באופן שוטף ובמקרים שבהם הם אינם חשים בטוב כך שיש להם מעטפת מקסימלית במקרים הללו.

חיי החברה בדיור מוגן

הנהלת דיור מוגן דואגת לתוכנית עשירה לאורך כל החודש. הדיירים נהנים מהרצאות מרתקות בנושאים שונים כמו מה שקורה בישראל ובעולם, נושאים רפואיים, משפטיים, פיננסיים ועוד. כמו כן מופעי זמר, הצגות, קונצרטים ואירועים מיוחדים. רבים מהם נוסעים יחד לטיולים בארץ ובעולם, למפגשים בבתי קפה בחוף הים ועוד.

עם הזמן נוצר קשר חברי בין המבוגרים והם נהנים להיפגש, לשוחח, לשחק רמי ולספר זה לזה על הנכדים ועל הנינים המתוקים.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *