האוכלוסייה שסובלת מפטרת הציפורנים היא אוכלוסיית הקשישים

מרכזי יום

פטרת ציפורניים היא בעיה רפואית מציקה וטורדנית שתדירות הופעתה היא גבוהה במיוחד אצל קשישים. למעשה, ככל שהגיל עולה, הרגישות לפטרת ציפורניים גם היא עולה. יש מגוון סיבות לבעיה הרפואית הזאת בהן, אספקת דם לא תקינה לרקמות, צמיחה איטית של הציפורניים וחשיפה גדולה יותר לפטריות בעור. כל הסיבות שהוזכרו לעיל, מעלות את הסיכוי לסבול מבעיה רפואית כמו פטרת ציפורניים.

אספקת דם לא תקינה בגיל השלישי

אצל אנשים מבוגרים, אספקת הדם היא לקויה ועם השנים, היא פוחתת יותר ויותר. מה שקורה בפועל בגוף הוא מצב בו חלקי הגוף מקבלים אספקת דם שהינה קטנה יחסית. הדבר משפיע על מנגנון החיסון של הגוף ובעקבות כך, ההגנה על אותם חלקי גוף יורדת משמעותית. הדבר מהווה קרקע פורייה להתיישבות של פטריות באזורים כמו הציפורניים. אגב, זאת להבדיל מילדים ומבוגרים, שלהם יש אספקת דם תקינה ומנגנוני ההגנה שלהם פועלים היטב ועל כן, הסיכוי לפטרת ציפורניים הוא נמוך יותר. הוא עדיין קיים וכאן רואים מקרים של פטרת ציפורניים אצל ילדים ומבוגרים, אבל הרבה פחות מקרים מאשר אצל האוכלוסייה המבוגרת.

צמיחת ציפורניים איטית בגיל השלישי

ככל שהגיל עולה, כך צמיחת הציפורניים יורדת משמעותית. בעיקר מדובר על צמיחה של הציפורניים ברגליים. מעבר לכך, עם הזמן הציפורניים גם צומחות בצורה עבה יותר ושוב הדבר מהווה קרקע פורייה להתפתחות של פטריות שונות. אגב, בגלל קצב הצמיחה האיטי, לפטריות יש יותר זמן להתיישב באזור הציפורניים ועל כן הדבר יכול לגרום לבעיות קשות. ולגבי עובי הציפורניים, ככל שהן עבות יותר, הדבר יכול לספק שטח מחייה רחב יותר לפטריות שמתיישבות באזור.

איך אפשר לטפל בפטרת הציפורניים באוכלוסייה המבוגרת?

כמובן שאין לזלזל ויש להתחיל טיפול בפטרת ציפורניים כמה שיותר מהר, במיוחד אם מדובר על אוכלוסייה מבוגרת הנמצאת בסיכון לכל מיני סיבוכים שונים. תסמינים לפטרת ציפורניים כוללים: הזהבה של הציפורן (מראה הציפורן נראה לא נעים), עור מגורה ואדום סביב הציפורן, עיבוי של הציפורן (יוצר מצב של הצטברות של פירורים וקשקשים מתחת לציפורן), עיוות של הציפורן, התנתקות של הציפורן מהמצע שלה והתפוררות של הציפורן. אם זיהיתם את התסמינים שהוזכרו לעיל, יש להתחיל בטיפול מתאים. מומלץ גם לראות רופא, שכן יש טיפול שהינו אנטיביוטי למצבים חמורים יותר. אם לא מדובר על מצב חמור ומדובר על מצב התחלתי, אפשר לנסות טיפול שאינו כולל שימוש בתרופות רפואיות וכן כולל שיוף של הציפורניים אחת לשבוע ומריחת משחה או טפטוף של נוזל טיפולי לציפורן (כיום יש מגוון תכשירים טבעיים הכוללים תרכובת ייחודית של שמנים אתריים, תמציות צמחי מרפא, מרכיבים אנטי פטרייתיים ואנטי מיקרוביאליים). את הטיפול, יש לעשות במשך מספר חודשים. בדרך כלל, הטיפול מוצלח מאוד וגורם לתופעות לא נעימות כמו גרד וכאב, להעלם לחלוטין וכך אפשר להקל על הסבל של המבוגרים ולשפר את איכות החיים שלהם.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *