היתרונות של מגורים במתחם דיור מוגן

מגורים בדיור מוגן

דיור מוגן

ההנהלה של כל מתחם דיור מוגן מבצעת הרבה מאד פעילויות, כדי להעשיר את הידע של הדיירים ולהעניק להם ימים מלאים בחוויות עוצמתיות. כל אחד מהדיירים בוחר מתוך ההיצע של הפעילויות השונות את התחומים שמעניינים אותו והוא נרשם למפגשים הללו. בין הפעולות אפשר למצוא לימודים אוניברסיטאיים בכמה תחומים, חוגי ספורט מגוונים, חוגים למלאכת יד, שזירת פרחים, טיולים בארץ ובעולם, הליכה משותפת לתיאטרון ולסרטים בבתי הקולנוע. לא אחת מסתבר שסדר היום של כל אחד מהדיירים הוא עמוס מאד לאור כל תוכניות ההעשרה, כך שהם עסוקים ונעים מפעילות לפעילות.

אחת ההצלחות הגדולות הן ההרצאות שמועברות באולם התרבות של דיור מוגן. הנהלת המקום דואגת לתאם הרצאות מסקרנות ומרתקות בתחומים שונים כמו הרצאות של עמית סגל שמספר על הפוליטיקה בארצנו הקטנה. אנשי צבא שפרשו לגמלאות שמספרים על מבצעים צבאיים שהם השתתפו בהם, נושאים מדעיים וחדשנות טכנולוגית, תחומים רפואיים ומחלות שמאפיינות את הזקנה, התנהלות משפטית בנושאים כמו ייפוי כוח מתמשך, צוואות, ירושות, אפוטרופסות ועוד.

הערך המוסף של קהילת דיור מוגן

כאשר מתגוררים במבנה של דיור מוגן מכירים חברים חדשים וכך עם הזמן נוצרים חיי חברה עשירים ומהנים. הדיירים הולכים יחד לפעילויות השונות, משחקים קלפים במבואה, יוצאים יחד לקניות ולשעה של נחת בבתי קפה אשר סמוכים למתחם.

החיים בקומפלקס של דיור מוגן משחררים את האנשים המבוגרים מדאגות רבות. אנשי הניקיון מנקים על פי לוח זמנים שסוכם עליו מראש את הדירה, אם נוצרות תקלות טכניות כמו נורה שנשרפה או תקלה בטלוויזיה, אנשי התחזוקה מטפלים בכך ולכן המגורים יהיו נוחים באופן מקסימלי.

מעבר לכך הם נהנים מארוחות איכותיות בחדר האוכל שבו מקפידים להכין עבורם מזונות טריים בכל יום, על פי ההנחיות של יועץ התזונה במקום והגשת מאכלים מיוחדים לאנשים שסובלים ממחלות מסוימות כמו סוכרת שמקבלים אוכל שונה מהאחרים. כך האנשים המבוגרים אינם צריכים לעשות קניות, לסחוב סלים כבדים ולעמוד שעות במטבח כדי להכין את המאכלים האהובים עליהם.

בחדר האוכל יש היצע נרחב של מטעמים וכל אחד מוצא שפע של מוצרים שמתאימים לו וכך יושבים כולם בניחותא, אוכלים את הארוחות השונות ולאחר מכן יוצאים לפעילויות השונות או נחים בחדרם.

אנחנו לא לבד

הדיירים הם אף פעם לא לבד, תמיד יש להם אפשרות לשוחח עם השכנים שלהם בקומה, עם חברים שנפגשים במבואה לשיחה ולמשחק וכך אף פעם לא משעמם להם. אופציה זו היא עדיפה פי כמה מהמצב הקודם של הדיירים שבו הם גרו לבד בדירתם, לא היה להם עם מי לשוחח ולא היו להם חיים חברתיים ומלאי עניין כמו שיש להם כעת.

צוות הניהול והצוות הרפואי בוחן לאורך כל היום מה קורה עם כל אחד מהם ולכן החיים שלהם במבנה של דיור מוגן הם מוצלחים מאד.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *