דיור מוגן הוא הפתרון המושלם למבוגרים בגיל השלישי

דיור מוגן

איש אינו יכול להילחם בפגעי הזמן, הנותנים את אותותיהם במהלך חיינו בדרך כזו או אחרת. אחת ההתמודדויות המורכבות ביותר בדרך היא צומת הבחירה לגבי דיור מוגן. מבוגרים רבים הנמצאים בגיל השלישי מוצאים את עצמם חוששים משינוי דרסטי שכזה, שעשוי לשנות את שגרת החיים ופרידה במובן מסוים, מהעצמאות שבלגור לבד. אך כמעט מכל הבחינות, מדובר בהכרח בבחירה הנכונה ביותר. במאמר זה נסביר מדוע.

לא להישאר לבד

למרבה הצער, לעיתים קרובות אנו שומעים על אנשים מבוגרים רבים הנמצאים בגיל הזהב שמעבירים את רוב יומם לבדם. ההתנהלות העצמאית עשויה כבר להיות בלתי אפשרית בשל מגבלות ניידות ובעיות בריאותיות כאלה ואחרות. מהבחינה הזו, דיור מוגן מבקש לפתור את בדידותו של המבוגר. על ידי יצירת לוחות זמנים של מפגשים חברתיים עם הדיירים השונים, ערבים תרבותיים ושגרת ספורט קבועה, יומו של הקשיש מלא בפעילויות מעשירות המפיגות את החששות ותורמות לבריאות המנטלית.

הוצאות מורכבות

כאמור, בעיות רפואיות משמעותיות עשויות להיות חלק מהסיבות לבחור בדיור מוגן. לעיתים אדם מגיע למצב בו הוא אינו יכול לתפקד עוד לבד, מצב בו הוא נאלץ להתנייד בכיסא גלגלים ולהיעזר מעלון לנכים במהלך היום. התקנת מעלונים בבית הקשיש, לרבות הצורך במעלון כסא בחדר מדרגות, עלולים להוביל להוצאות כבדות שיסבכו את מצבם של המבוגרים הנזקקים לשירותים אלה. דיור מוגן מציע את מגוון הפתרונות ללא עלות נוספת, ומחזיק באנשי צוות שהוכשרו על מנת לסייע לקשישים בכל בעיה שהיא. מדובר בחיסכון כלכלי משמעותי.

נכון עבור המשפחה

בסופו של היום, בחירה בדיור מוגן היא ברוב המקרים הבחירה הנכונה עבור כל המשפחה, ולא רק עבור הקשיש. לעיתים מגיע מצב בו הקשיש הפך לסיעודי, מה שיוצר הוצאות רבות עבורו ועבור משפחתו ובין היתר יוצר גם שינויים משמעותיים בשגרת החיים שלהם. הידיעה שהקשיש נמצא במקום בטוח המחזיק מעלית לנכים, מדרגון ושאר הציוד המסייע להתנייד, הופכת את המעון לדיור מוגן כאידיאלי עבור כל הנוגעים בדבר. כך הקשיש מקבל סיוע מקצועי ויומיומי, והמשפחה יודעת שהוא נמצא בידיים טובות ומקבלת את העזרה שהיא צריכה.

להישאר צעירים

כל אדם מבוגר מסתגל בנוסטלגיה והתרפקות על העבר שהיה ולא ישוב. המבנה הקהילתי של הדיור המוגן בישראל, מציע לדיירים ליצור חברויות חדשות, למצוא תחומי עניין חדשים ובמובן מסוים- פשוט להתחיל משהו חדש ומרגש. הדינמיקה החברתית התוססת לצד כל הפעילויות המגוונות שמתרחשות יום יום, הופכת את השהות בדיור מוגן להרפתקה שלא נגמרת. החשש מהתחלה חדשה ומסעירה הוא אמנם מובן, אך עבור הרוב המוחלט של המבוגרים, אלה הזקוקים לסיוע יומיומי בדמות מעלונים וגם אלה שלא, מדובר בהחלטה הטובה ביותר שניתן לקחת. אם אתם מחפשים פתרון ארוך טווח עבור יקיריכם, יש לשקול מעבר לדיור מוגן בחיוב, בהתאם למציאת מקום איכותי, בטוח ומאיר פנים.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *