איך לבחור חברת סיעוד עבור קשישים סיעודיים

חיי חברה ובילוי

בני המשפחה שהם בדרך כלל הילדים המבוגרים הדואגים להוריהם, בוחנים כמה אפשרויות איך לבחור חברת סיעוד עבור קשישים סיעודיים.

מצבם הבריאותי של ההורים הקשישים

כאשר מצבם הבריאותי של ההורים מחמיר, הילדים שגם הם כבר מבוגרים מבינים שהם זקוקים למטפלת עבור הוריהם שתשהה במקום כמה שעות ביום, או 24 שעות ביממה וזאת על פי מצבם הרפואי.

בשלב ראשון יש לבחור חברת סיעוד מתוך ההיצע הקיים. כדאי לשאול חברים או קרובי משפחה שנעזרו לא מכבר באופציה זו, אם הם מרוצים מחברת הסיעוד. אם התשובה חיובית, רצוי לבדוק גם חוות דעת באינטרנט ואם הכול תקין, אפשר לסמוך על הממליצים ולקדם את התהליך.

חשוב שתהיה זו חברת סיעוד מהימנה שתלווה את המשפחה לאורך כל הדרך וגם לאחר מציאת העובדת, נציגי חברת הסיעוד יגיעו מעת לעת כדי לבצע ביקורת ולפקח על עבודה של המטפלת. המטרה היא שעובדי חברת הסיעוד יעבירו למטפלת את מלוא ההנחיות לגבי הגדרת התפקיד שלה ויעקבו אחר הביצוע המלא.

הבחירה של חברת סיעוד כרוכה גם בכך שהעובדים ילוו את המשפחה ויעניקו לה את כל המידע המורכב לגבי השכר שהם אמורים לשלם למטפלת, כולל כל מה שנקבע בחוק כמו ימי חופשה, הבראה, נסיעות לחו"ל אם מדובר בעובדת זרה, תשלומים לתאגיד וכל צורך אחר אשר קבוע בחוק והמשפחה לא מכירה את כל הכללים ולכן זקוקה להכוונה.

עולם של בירוקרטיה

העובדים המיומנים של חברת סיעוד מעניקים ללקוחות את מלוא המעטפת הנחוצה להם וזאת כיוון שהם לא מכירים את התהליך ואת כל ההתנהלות מול המוסד לביטוח לאומי. בשלב הראשון מזמנים את הנציג הרפואי של ביטוח לאומי כדי שיבצע לקשישים הסיעודיים את מבחן ADL . מדובר במבחן תלות כדי לראות את דרגת החומרה של מצבם הרפואי והפיזי בנושאים כמו התלבשות, רחצה, אכילה, שליטה על צרכים ועוד. בהתאם לכך ייקבע לקשישים הסיעודיים פרק הזמן היומי או השבועי של הגעת מטפלת.

חברת הסיעוד המסייעת למשפחה מנתבת למשפחה זו מטפלת מתוך המאגר שלה, אשר תגיע לבית זה ותסייע בכל הנושאים האלמנטריים היום יומיים. החברה בוחרת את המטפלת המתאימה ביותר על פי כישוריה, ההתאמה שלה לתפקיד והיכולת לתקשר עם בני המשפחה מבחינת שפה.

עובדת זרה למשפחה

במקרים שבהם המצב הסיעודי הוא חמור, יש צורך בעובדת שתשהה 24 שעות ביממה בביתה של המשפחה. העובדים של חברת הסיעוד מסייעים לבני המשפחה למלא את כל הטפסים הרלוונטיים כדי שהם יקבלו וויזה להעסקת עובדת זרה לסיוע רציף. גם במקרה זה, עובדי החברה יחפשו את העובדת המתאימה ביותר מבחינת שפה וידע רפואי וכך היא תוכל לבצע עבורם את כל העבודות היום יומיות הנדרשות כדי לאפשר לקשישים הסיעודיים לחיות בכבוד.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *