האם אפשר לשפר את הכושר הגופני גם בגיל שבעים ויותר?

אימוני ספורט בגיל השלישי

כך ניתן לשפר את הכושר בזקנה בצורה בטוחה ולהתאמן בהנאה

אחד מהנושאים שהפכו להיות יותר מדוברים בשנים האחרונות ובפרט מאז פרוץ הקורונה, הוא הצורך של אנשים בגיל השלישי למצות את הפוטנציאל הגלום בגיל הזה. מעבר לבילויים עם הנכדים ולמשחקי קופסה עם החברים, גם ספורט נעשה חלק בלתי נפרד מהחיים ובשנים שבהן הגוף חייב את מקסימום החוזק שלו – על אחת כמה וכמה. כדי לשפר את הכושר הגופני בזקנה, אין צורך בהכרח בניסיון קודם בהתעמלות או בגוף שרירי וכמובן שלא מצופה מאנשים מבוגרים להיות באותה היכולת כפי שהיו בגילאי העשרה שלהם. עם זאת, היכרות עם האפשרויות השונות הפתוחות בפני בני הגיל הזה, תאפשר את ההנאה המלאה מהפעילויות הספורטיביות ובעיקר תעזור לשמור על בריאות הגוף והנפש כאחד.

קודם כל – שומרים על הבטיחות

הגיוון בסוגי ההתעמלות בגיל השלישי, הוא אחד מהגורמים שיסייעו לאנשים המבוגרים להתמיד באימונים, אך לפני כל התחלה של אימון – חשובה הקפדה יתרה על הבטיחות. קסדה לאופניים אם רוכבים על אופניים, מגני ברכיים, לבוש נוח וחם דיו, כל אלו מהווים פריטים שאין לוותר עליהם ובמיוחד אם עוסקים בספורט שהוא בעל עצימות גבוהה קצת יותר מאשר הליכה סטנדרטית.

בנוסף, חשוב לשים לב למיקום שבו מבצעים את הפעילות הספורטיבית: יש הבדל בין אימונים בתוך חדר כושר מסודר לאימונים באוויר הפתוח. אם אתם סובלים מבעיות בריאותיות, כדאי לעשות את הספורט בקרבה אל מתחם המטפלים או לפחות שתהיה נגישות מהירה לגורם רפואי כלשהוא, אם יהיה צורך בכך. באופן כללי, במיוחד אם מדובר בהתחלה של אימוני כושר אצל אדם מבוגר מאוד שאיננו בריא בדרך כלל, מומלץ לערוך בדיקות רפואיות ולקבל אישור לביצוע התעמלות והמלצה באשר לרמת הפעילות הנכונה לאותו המתאמן.

לשפר את הכושר על ידי פעילות גופנית בתוך הבית

אם אין אפשרות להתעמל מחוץ לבית בכלל, זכרו שכיום ניתן להתאמן בתוך הבית בשלל דרכים ואפשר לרכוש שפע של אביזרים מתאימים, לאימונים ביתיים שיעילים מאוד גם למי שחצה מזמן את גיל 70. עם זאת, חשוב לקבל ייעוץ מקצועי לפני הרכישה, הן בכדי לא לבזבז את הכסף על פריטים שלא ישמשו אתכם ובעיקר – כדי לרכוש אך ורק את האביזרים המתאימים, אשר שימוש בהם יתאים להתעמלות ביתית מתונה.

מתעמלים ביחד – הדרך הנעימה והנוחה לעשות ספורט בגיל השלישי

כמו בכל גיל, אין ספק שגם בגיל הזקנה התעמלות בקבוצה תהיה הרבה יותר נעימה – ואף יעילה – מאשר התעמלות ביחידים. נסו להצטרף לאימונים קבוצתיים בקהילה שלכם, או לכל הפחות לצרף אליכם חברים לאימונים כמו הליכה או שחייה. הרצון להרגיש שייכים וקרובים אל המתעמלים האחרים, ישפר הן את יכולת ההתמדה שלכם והן את התחושה הנעימה שתרגישו, לפני ואחרי כל אחד מאימוני הספורט.

 

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *