פתרון כספי מידי לציבור המבוגרים

צימר לגיל השלישי

פתרון כספי

בחיים הדינמיים של האנשים המבוגרים נוצרים מצבים שבהם יש להם צורך בכסף לצורך מסוים. זה יכול להיות רצון לעזור לילדים לרכוש דירה כיוון שאין להם הון עצמי, או לחלופין אם קיים צורך בהגדלת סכום ההכנסות החודשי. רבים חושבים שאין ברירה אלא למכור את הדירה שבבעלותם, לעבור לדירה בשכירות ולבצע באמצעות התמורה את התוכניות שלהם. אך החשיבה הזו שגויה, כיוון שקיים פתרון כספי מידי לציבור המבוגרים, אשר יפתור עבורם את המצב הסבוך שאליו הם נקלעו.

משכנתא הפוכה מגדל היא משכנתא יוצאת דופן אשר בנויה במסלול ייעודי לאנשים מבוגרים. קו החשיבה הוא שאנשים מבוגרים שגרים בדרך כלל באותה הדירה שנים רבות, חשוב שיישארו בדירה שאליה הם רגילים ובסביבת המגורים שמוכרת להם. אך הם יכולים ליצור שימוש בנכס שלהם ועל סמך רכוש נדל"ן זה לקבל חלק מהערך הכספי שלו. אפשר לתאם קבלת סכום כספי גדול בבת אחת, או לחלופין קצבה חודשית של כמה אלפי שקלים.

פתרון כספי אמתי הוא משכנתא הפוכה

תכנית משכנתא הפוכה מבוססת על כך שלנכס הנדל"ן של הציבור יש ערך כספי. שמאי אשר מגיע מטעם הבנק, קובע מה ערכו המלא של הבית בהתאם לגודלו, למיקומו הגיאוגרפי ולדרישה לבתים בשכונה זו. לאחר מכן הבנק יידע את המתעניינים בנושא של פתרון כספי, מהו הערך של הדירה ומהו הסכום הכספי המקסימלי שהם יוכלו לקבל מתוך הסכום הזה.

הבנק מציע עבור הלוואה זו ריבית מסוימת ושתי אופציות ללקיחת הכספים. האופציה הראשונה היא להעביר להם סכום כספי גבוה שמתאים לצורך שלהם עבור סיוע לילדים, טיול ברחבי העולם או כל צורך אחר. האופציה השנייה היא לחשב את כל הסכום המגיע להם ולחלק אותו לתשלומים חודשיים קבועים, לדוגמה 5.000 ₪ בכל חודש.

כאשר סך ההכנסות החודשיות של המבוגרים מפנסיה הן נמוכות ואינן מאפשרות להם מחיה ברמה סבירה בכל חודש, תוספת ההכנסה הזו תעזור להם לכסות את כל עלויות המחיה, מזון, חשמל, ארנונה ועוד. בדרך זו הם יחיו עד גיל 120 בצורה מכובדת וללא בקשות לעזרה מהילדים או מעמותות ומצד שני הם ימשיכו לגור בביתם בנוחות מרבית ובשקט נפשי.

החזר ההלוואה

אם מדובר בבני זוג מבוגרים, הם ימשיכו להתגורר בדירתם עד גיל 120. כאשר הראשון מבין שניהם נפטר, בן הזוג השני ימשיך להתגורר בדירה. לאחר שגם הוא נפטר, הבנק מוכר תוך שנה ממועד זה את הנכס אשר כנגדו נלקחה המשכנתא ומחזיר לעצמו את הקרן ואת הריבית. הסכום שיישאר ממכירת הנכס לאחר התשלום לבנק, יועבר ליורשים החוקיים בחלוקה שנקבעה מראש.

פתרון כספי אופטימלי זה מעניק לאנשים המבוגרים את מלוא המעטפת לה הם זקוקים. כך הם נשארים בביתם האהוב, אינם מוכרים אותו ואינם עוברים לגור בדירה אחרת בשכר דירה. בנוסף לכך הם מקבלים חלק מהכספים בזמן שבו הוא נחוץ להם, בסכום גדול או בתשלומים חודשיים

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *