מעוניינים לעזוב את העבודה בגיל השלישי? קבלו כמה עצות חשובות

איך ממצים את הזכויות גם אם בוחרים לעזוב את העבודה בגיל שישים ומעלה?

יש לא מעט אנשים בגילאי הפנסיה, שבוחרים לעבוד ולהמשיך להתפרנס כל עוד הם מסוגלים לכך פיזית ונפשית. יתרה מכך, יש מי שמגלים את היכולת שלהם לפתח קריירה ולמעשה רק מתחילים להתפתח בתחום המקצועי בו בחרו, דווקא בגיל מבוגר. בסופו של דבר, כמו כל אחד – גם אנשים מבוגרים יעדיפו לעיתים לעזוב את העבודה הנוכחית שלהם, כדי לעבור לתפקיד חדש. בגילאים אלה חשוב במיוחד להכיר את הזכויות של עובדים שמתפטרים ולהתעקש על קבלתן במלואן.

האם לעזוב את העבודה בגיל מבוגר בשל חוסר סיפוק זה לגיטימי?

אין ספק שמציאת משרה מתאימה היא עניין מאתגר, בפרט כאשר מדובר בעובד שכבר חצה את גיל שישים. מסיבה זו, הרבה גבות מורמות כאשר אנשים מבוגרים מעדיפים דווקא לעזוב את העבודה שמצאו, לקבל פיצויי פיטורים ולחפש משרה חדשה, על כל הקושי הכרוך בתהליך החיפוש בגיל כזה.

היותו של אדם בן שישים או שבעים – לאו דווקא מחייבת אותו להתפשר, בכל הקשור למקום העבודה שלו או לעצם בחירתו לעבוד מלכתחילה. במקרים מסוימים, בהם אדם מעוניין להמשיך ולהיות בתפקוד מלא ולהתפרנס בכוחות עצמו, לגיטימי לגמרי שהוא ירצה להרגיש מסופק ומרוצה מהמשרה שלו ויבחר להתפטר, גם אם תנאי השכר הם מצוינים לכאורה.

כיצד למצות את הזכויות ממקום העבודה שעזבתם?

אנשים מבוגרים זקוקים לתמיכה מסביבתם באשר לבחירות המקצועיות שלהם, גם בגילם. על מנת שעובד שמעוניין להתפטר, ירגיש שיש לו כוחות להתמודד עם המנהלים שלו ויוכל לפעול לקבלת כל זכויותיו, כדאי שסביבתו תהיה תומכת ולא תרפה את ידיו. מלבד נושא הפיצויים לאחר הפיטורים, יכולים לעלות עניינים נוספים של זכויות העובד במקום העבודה, בפרט בגיל מבוגר. ימי חופש שלא נוצלו, הפרשות לקרן השתלמות ועוד – ישנן זכויות שגם בגילאים מבוגרים מאוד הן עדיין משפיעות ורלוונטיות ומכאן שכדאי לוודא את קבלתן, גם תוך כדי תקופת ההעסקה ובפרט כאשר העובד מבקש לעזוב.

לפעמים יהיה צורך בליווי מקצועי של העובד המבוגר בתהליך ההתפטרות, כאשר עורך דין המתמחה בדיני עבודה יוכל לפעול בשמו במקרה שמיצוי הזכויות ייתקל בבעיה, או שיהיה צורך במילוי טפסים שונים ועריכת בירורים, שייתכן והעובד עצמו יתקשה בהם.

מציאת דרכים נוספות להתפתחות ולצמיחה

אם הבחירה לעזוב את העבודה נובעת משילוב של תחושת מיצוי, עייפות והיחלשות של היכולות המקצועיות, ייתכן שהעובד המבוגר יעדיף באמת לפרוש לפנסיה כמו מרבית בני גילו. אנשים שעושים את הבחירה הזו, על אף שהם שלמים עמה, מתקשים להתמודד עם המציאות החדשה בפועל.

מומלץ למצוא את הדרכים לספק את הנפש בפעילויות שונות, שיעסיקו גם את הראש ואת הגוף וישמרו את התפקוד הקוגניטיבי, גם אם לא יהיה שכר בצידן. לפעמים השכר החשוב יותר, יהיה אושר והרגשה טובה של איכות חיים.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *