חופשה בצפון לגיל השלישי

יציאה לחופשה יכולה לגרום לנו, בני הגיל השלישי, להיות מאושרים ובריאים יותר. מסיבה זו כדאי לא להתמהמה ולהזמין לעצמכם חופשה נחמדה בימי הקיץ השמשיים, והפעם באחד האזורים היפים ביותר בארץ, בעיירה העתיקה והציורית ראש פינה, בגליל העליון.

עבור הפנסיונרים שבינינו, כל יום הוא שיא עונת החופשות! אחרי הכול עברנו את השנים בהן היינו מחויבים לעבודה ולילדים, ואנחנו פנויים לצאת להרפתקאות ולנופים חדשים בכול עת.

נסיעה לחופשה בצפון הארץ יכולה להיות מועילה ביותר, במיוחד עבור המבוגרים שבחבורה. מבחינות רבות, חופשה יכולה להיות חוויה שמשנה את החיים ,בין אם מדובר בטיול יום או באירוח של מספר ימים בצימר בראש פינה הקסומה.

– החופשה משמרת אתכם מאושרים ופעילים

אחד היתרונות של חופשה, היא ההזדמנות לטייל קצת בשטח ולהפעיל את הגוף. במקרה זה, הגליל מציע אטרקציות מגוונות, לדוגמה:

  • טיול רגלי בנחל ראש פינה אשר זורם מצפת אל ראש פינה. הנחל עצמו מאופיין הן באדמת טרשים הצופה על עמק הירדן, והן בשמורת טבע ירוקה עם שלוש מעיינות צוננים. לכול אורך הדרך מחכה לכם נוף מקסים, צמחים, פרחים ובעלי חיים.
  • סיור יקבים ברמת הגולן – טיול קסום שמציע לכם טעימות ממגוון יינות היקב מול הנופים עוצרי הנשימה הנשקפים מהגולן. תוכלו להצטרך לאחד ממסלולי היין וליהנות מהדרכה מקצועית וצפיה בתהליך ייצור היין.

חופשה, במיוחד עם קבוצת מטיילים, יעילה גם ליציאה מהבדידות המאפיינת לא מעט אנשים בגיל הזהב. השתתפות בחופשה קבוצתית היא דרך מצוינת להישאר מחוברים ולשתף בחוויות של פעם בחיים.

יש היום חברות רבות המציעות טיולי קבוצות בארצנו הקטנטונת, לאנשים המעוניינים לצאת ולחקור את העולם שנמצא שם מחוץ לבית או מחוץ לכותלי הדיור המוגן. רק צריך למצוא את הטיול הקבוצתי המתאים לכם.

– הרפתקאות מחדדות את המוח ושומרות על הבריאות

יציאה מהשגרה היא דרך מופלאה לחידוד המוח, בהמון היבטים. קודם כל, החופשה מרחיקה אתכם מהלחצים היומיומיים. גם אם אתם בפנסיה, הלחץ והאחריות שיש לכול אחד בביתו, יכולים להביא לשחיקה.

הרפיה בריאה, כלומר להימנע ממתח מיותר אבל עדיין לקום מהספה ולצאת לפעילות גופנית כלשהי, היא המפתח להזדקנות טובה, כי המתח ממש לא טוב לנפש המתבגרת. ההרפיה, לעומת המתח, יכולה למנוע מחלות לב דיכאון ושלל מצבים שליליים אחרים.

הכיף והרגיעה המאפיינים את החופשות, יכולים לשמח גם אתכם ולהציע לכם יתרון בריאותי אדיר משל עצמו!

הרפתקאות הן אחד היתרונות הנוספים של יציאה לחופשה. אמנם, אפשר לחוות חוויות חדשות גם בבית, אבל כשיוצאים לטיול ביעד חדש, יש סיכוי לפגוש שלל תגליות שלא היכרתם עד כה.

סביבה חדשה יכולה ללמד אתכם גן כמה דברים חדשים על העולם שלכם ועל עצמכם. זה, בתורו כבר משהו שיכול לשמור על מוח צעיר ורענן, כי למידה פעילה היא בריאה מאוד לחידוד המוח שלנו.

שהייה בטבע תורמת גם לשיפור הבריאות הכללית ויש מחקרים שמראים כי:

  • לטיולים בחיק הטבע, בניגוד לטיולים בערים, יש השפעות המעודדות את שיפור הזיכרון לטווח הקצר.
  • לבילוי בטבע עשויה להיות השפעה ברוכה מבחינת היכולת שלו לסייע בהפחתת מחלות הקשורות לדלקות, להפרעות אוטואימוניות ולדיכאון.
  • בילוי בטבע עשוי לעורר את הגוף ליצור חלבונים אנטי סרטניים. עליה זו בייצור החלבון עשויה להימשך עד שבעה ימים.
  • לבילוי בטבע יש השפעה על הפחתת הסיכון הכללי למוות מוקדם. נראה כי שטחים ירוקים חשובים מאוד לבריאות האנשים החיים בסביבה עירונית.

בקיצור, סביבות טבעיות מספקות למבוגרים הזדמנויות רבות יותר:

  • לפעילות גופנית, כמו הליכה ברגל או לטיפול מפנק בספא הגלילי
  • לבריחה מסגנון החיים שכולל לא פעם גם שעמום ובדידות, ומציעות במקום זאת, בילוי באתרים מנחמים המאפשרים יצירת קשרים רוחניים יותר.
  • להגברת התחושה שלחיים יש עדיין מטרה, משמעות והישגים.

המחשבה אשר מפרידה בין צעירים למבוגרים

יותר ויותר עדויות רפואיות מצביעות על כך שמגע קבוע עם עולם הטבע יכול לספק לאזרחים הוותיקים – בריאות, אושר וחיים ארוכים יותר.

בעוד שבני הדור הצעיר יותר עשויים להשתמש במרחבי הטבע כדרך להקלה על הפרעת קשב, להתנתקות או להטענות באנרגיות חדשות; הקשישים מרוויחים מהשהייה בטבע כמה דברים אחרים, כמו: הפחתת אובדן הזיכרון, הגברת המערכת החיסונית, השתתפות בפעילות חברתית והארכת תוחלת החיים.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *