מה זה דיור מוגן?

בתי אבות סיעודיים

דיור מוגן דומה לבית אבות בכך שהוא מספק מגורים עם שירותי רווחה ופנאי וזאת לצד שירותי בריאות. אף על פי כן, דיור כזה מיועד לבני הגיל השלישי שמסוגלים לדאוג לעצמם ואינם זקוקים לשירותים סיעודיים. כיום ניתן לראות כי שוק הדיור המוגן הנו רחב למדי ואם יודעים לבחור במקום איכותי, המעבר יכול להוות קפיצת מדרגה משמעותית באיכות החיים.

דיור שמיועד לבני הגיל השלישי ללא צורך סיעודי

הדבר העיקרי שמבדיל דיור מוגן / הוסטל ביחס לבית אבות זו העובדה כי סוג הדיור הזה מיועד לאנשים אשר יכולים לדאוג לעצמם. לפיכך כחלק מפתרון הדיור הזה ניתן לקבל מענה של פנאי, רווחה ושירותי בריאות וזאת ככל שרק יהיה צורך בכך.

בכל אופן, יכולים להיות הבדלים משמעותיים בין דיור מוגן אחד לאחר, כאשר יהיה חשוב מצדכם לבצע השוואה בכל הנוגע לרמת התחזוקה, איכות המתקנים וטיב השירותים שמוצעים בו. אלו יהיו הפרמטרים החשובים ביותר עבור כל אחד מכם שמתכנן את המעבר הזה.

בחנו את האווירה החברתית וטיב המתקנים

טרם מתכוונים לבצע מעבר אל דיור מוגן נוכל להמליץ לכם להשקיע את כל הזמן הדרוש כדי לבחון שלל מקומות על פי מספר פרמטרים ברורים, כדוגמת האווירה החברתית, איכות המתקנים הקיימים בדיור המוגן, כמו חדר כושר או בריכה, וזאת לצד שירותי הרווחה והפנאי שמוצעים באותו מקום.

אלו מכם שייקחו בחשבון את כל הנקודות הללו יוכלו לראות כי יהיה ניתן מבחינתכם ליהנות מחוויית דיור יוצאת מגדר הרגיל וכבר מהשנייה הראשונה. כמו כן, ישנה אפשרות לקבל החזר וזאת במשך תקופת ההתנסות שלכם. הודות לכך לא תצטרכו לחשוש יותר מידי טרם אתם מבצעים את המעבר לדיור כזה או אחר. פשוט תוכלו להתנסות ולראות אם זה מתאים לכם.

האם סוג הדיור הזה מתאים לכם?

שאלה עיקרית שאתם צריכים לשאול את עצמכם בכל הנוגע אל דיור מוגן זה האם דיור מהסוג הזה יוכל להתאים לכם. בעצם תרצו לוודא כי אתם מתייעצים עם מכרים שכבר נמצאים במקום כזה על מנת שתוכלו להבין טוב יותר במה מדובר. כמו כן, קיימת האפשרות לתקופת התנסות שתוכל לאפשר לכם לדעת טוב יותר אם מקום דיור כזה או אחר יוכל להיות נכון עבורכם.

הצעד הנכון ביותר יהיה להקדיש את כל הזמן הנדרש לחיפושים וזאת כאשר לא מהססים לשאול מכרים בנוגע להמלצות ולברר היטב על ההבדלים בין מקום אחד לאחר. רק בדרך זו תוכלו לקבל החלטה מושכלת ולדעת במאת האחוזים כי תקבלו מענה מקיף שיוכל להביא לכך שאיכות החיים שלכם תהיה הרבה יותר טובה במהלך הגיל השלישי. אז אל תוותרו על ההזדמנות ושימו לב כי אתם יודעים בדיוק כיצד לפעול בכל הנוגע לעניין הזה. הרי בוודאי תרצו ללכת על בטוח ולפעול בחכמה.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *