לחיות גם בגיל השלישי

איש מבוגר מצייר

הגיל השלישי הוא שלב בחיים שיכול להיות איכותי וטוב, ויכול להיות עצוב וקשה, והרבה מאוד מזה תלוי בצורה שבה בוחרים להעביר אותו. ישנם כאלו אשר בוחרים לחיות גם בגיל השלישי ונהנים מתקופה מיוחדת וטובה, וישנם כאלו אשר נותרים בבדידות ועצב רב.

הבחירה היא של האדם עצמו, אך הרבה מזה תלוי גם בסובבים אותו. משפחה שתתמוך בהליכי תעסוקה, דיור, חברה וכדומה, תאפשר לאדם לחיות את הגיל השלישי בהנאה רבה יותר ובאיכות חיים טובה וגבוהה יותר.

אם גם אתם מגיעים לגיל השלישי, או רוצים לדעת יותר עבור בני משפחה קרובים שלכם, קראו את המאמר הבא ותוכלו לדעת כיצד לחיות, ולחיות טוב, גם בגיל השלישי.

לעולם לא להפסיק ללמוד

אחד הדברים שיכולים תמיד להחיות את המוח ואת יכולת החשיבה הוא למידה. גם בגיל השלישי, אף פעם אל תפסיקו ללמוד. אם אתם עומדים לצאת לטיול לחו"ל בקרוב, לימוד אנגלית למבוגרים יכול לסייע לכם מאוד, אם יש מלאכה שתמיד רציתם לבצע, זה הזמן ללמוד איך לעשות את זה.

בכל מקרה, לעולם אל תפסיקו ללמוד. תנו למוח שלכם את היכולת להמשיך בלמידה כל הזמן. זה יאפשר לתאי המוח להמשיך לפעול ויאפשר שמירה על מחשבה צלולה לאורך זמן רב יותר ובכלל, יתן לכם תעסוקה יום יומית ותחושה של הצלחה שתלווה אתכם בכל יום מחדש.

לשמור על חיי חברה

בכל גיל חיי חברה הם חשובים מאוד, אך בגיל השלישי הם חשובים אפילו יותר. אם אתם רוצים להיות בטוחים כי תעבירו את הגיל השלישי בתחושה של חיים באמת, של הצלחה ושל סיפוק, חשוב מאוד שתקפידו לשמור על חיי חברה בריאים ומוצלחים.

הבעיה היא שבגיל הזה קשה להכיר חברים חדשים, ולכן הפתרון הוא להגיע למקומות בהם תוכלו לפגוש אותם. מעבר לבית דיור מוגן איכותי הוא פתרון מצויין לשם כך, אך גם אם אין לכם אפשרות לעשות זאת, תוכלו לפנות אל מרכזי יום או מקומות דומים בהם ניתן להכיר חברים ולשמור על מעגל חברתי רחב ככל האפשר.

קשר משפחתי

בגיל השלישי הקשר עם בני המשפחה הוא חשוב מאוד. אם ההורים שלכם או אנשים הקרובים אליכם כבר הגיעו לגיל הזה, חשוב מאוד שתשמרו איתם על קשר הדוק. אתם לא חייבים לבקר בכל יום, אך שיחת טלפון קצרה יכולה לעשות הבדל עצום. אם יש כמה אחים במשפחה או בני משפחה קרובים נוספים נסו לקבוע תורנויות ביקור כך שתמיד יהיו אצלם מבקרים ולעולם הם לא ירגישו לבד.

הבדידות היא השלב הקשה ביותר בגיל השלישי, ואם תוכלו לחסוך אותה מהאנשים היקרים לכם תוכלו להפוך את החיים שלהם להרבה יותר טובים ולתת להם שמחה רבה, סיבה להתעורר בבוקר ואיכות חיים הרבה יותר גבוהה.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *