כתיבת הסיפור המרתק של חייכם על ידי סופר צללים

כתיבת הסיפור המסקרן כך שכולם ידעו אותו

אנשים מבוגרים רבים שמגיעים לגיל גמלאות, מחפשים עיסוק מעניין לאחר שנות העבודה הרבות. משהו נחמד שימלא חלק משעות היום, יעניק להם סיפוק רב וגם ישאיר חותם עבור הדורות הבאים. אחד הדברים אשר רבים מעוניינים בו הוא לבצע את כתיבת הסיפור שבו הם יגוללו את כל מהלך חייהם, כיוון שיש בו מידע חשוב שהדור הצעיר ישמע עליו.

לא לכל אדם יש כישרון כתיבה ולא כל אחד יודע להפעיל את המחשב ולכתוב אין ספור קבצים בתוכנות השונות. לכן מי שמעוניין לבצע פרויקט מסוג זה, נעזר באדם שהוא סופר צללים אשר מגיע לביתו והוא מספר לו את תולדות חייו באופן מפורט, תוך אזכור כל הנושאים הרחבים והשוליים וזאת כדי ליצור מסמך איכותי ששופך אור על ההיסטוריה האישית של אותו אדם.

שלבי העבודה של כתיבת הסיפור האישי

תוכנית העבודה על כתיבת הסיפור בנויה מכמה שלבים. בתחילת הדרך סופר צללים והלקוח נפגשים כדי לקבוע את תוכן העניינים של הספר, אילו פרקים יהיו בו, באיזה תחום יעסוק כל פרק, מה יהיו הנקודות החשובות בו ועוד.

בהמשך יקבעו פגישה שבועית קבועה, כשהסופר יגיע לבית האבות והם ישבו יחד כדי לתעד נושא אחר נושא עד שיסיימו את כתיבת הספר.

תולדות החיים של הגמלאים

לגמלאים רבים אשר מתגוררים בבית אבות יש עבר יוצא דופן הכולל שהייה כילדים בגיטאות באירופה או במדינות אחרות בעולם. חיי היום יום שהם חוו היו קשים מנשוא, אחדים מבני המשפחה שלהם נכחדו לצערם והנותרים עשו כל שניתן כדי לברוח ולבנות לעצמם חיים חדשים.

סיפור המסע שלהם לארץ ישראל, העלייה ארצה באופן לא חוקי הם סיפורים שמתאימים בדיוק לאופציה של כתיבת ספר כיוון שהוא מגולל סיפור מרתק, מפחיד וגם מלא בהפתעות.

מבוגרים רבים אשר מתגוררים בדיור מוגן, מספרים לחבריהם על עברם וגם מעבירים הרצאות על כך לגורמים שונים כמו לדיירי הדיור המוגן, לילדי בית הספר הסמוך או לעובדים של חברה מסוימת שמעוניינים לשמוע על ההיסטוריה האישית של הגמלאים, במסגרת יום בקהילה.

עיסוק בשעות הפנאי של הגמלאים

אחת המטרות של אנשים מבוגרים רבים שמתגוררים במרחבי דיור מוגן, היא להמשיך ולהפעיל את מוחם. יש לכך דרכים רבות כמו חוגי העשרה בהיצע נרחב של נושאים המתקיימים במקום, חוגי תנ"ך, תוכנית אוניברסיטאית בכמה מגמות מסקרנות, הגעה להרצאות מתוך מבחר עשיר של תחומים כדי להעשיר את הידע שלהם ועוד.

זו הסיבה שגם העיסוק בנושא של כתיבת הסיפור, כדי שכל הסובבים אותם, הן המבוגרים והן הדור הצעיר יתרפק על ההיסטוריה שכללה את החיים בגולה, העלייה ארצה, ההתאקלמות ומציאת כיוון בחיים כמו למידת מקצוע, מציאת מקום עבודה או בניית עסק, הקמת משפחה ואין ספור נושאים עיסוקים ומעשים אשר הגמלאי ביצע לאורך כל שנות חייו שהם מקור גאווה למשפחתו.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *