עולם חדש לגמרי: דיור מוגן עתידי

דיור מוגן עתידי עולם חדש לגמרי

לו הייתם יכולים לעצב את הקהילה המושלמת לפנסיונרים, איך היא הייתה נראית? אילו סוגי שירותים הייתם מציעה? כיצד הייתם משתמשים בטכנולוגיה כדי לשפר את הבטיחות והנוחות? כיצד הייתם תומכים בבריאות הפיזית של הדיירים?
בתוך הניהול הכללי של בית הדיור המוגן, עם כל הדאגה לבריאות, לתזונה, לפעילות פנאי ואפילו לקשר עם עורך דין עובדים זרים כדי להבטיח שצוות העובדים מאויש במלואו, אלה שאלות שמעצבי דיור מוגן של מחר חושבים עליהן עכשיו.

עדכונים וחידושים טכנולוגיים

בתים וקהילות של גמלאים ישלבו ככול הנראה מגוון רחב של טכנולוגיות לבטיחותם ולנוחותם של הדיירים. לדוגמה:
דיבורית המאפשרת לדבר בטלפון ׳בלי ידיים׳ (כמו ׳Alexa׳ של אמזון), יכולה להועיל במיוחד לאנשים עם בעיות ניידות. כלים דיגיטליים מסוג זה יכולים לעזור גם למעקב אחר מידע חשוב, לתזמון פעילויות ולהגדרת תזכורות לאירועים חשובים.

טכנולוגיות Tele-health, מציעות שירותים רפואיים וירטואליים שמאפשרים למטופלים להתייעץ עם הרופאה במקום להגיע אליה למרפאה.
בתי דיור מוגן עשויים גם לשלב שירותי תחבורה על פי דרישה (On-demand) משלהן, בדומה לשירותי המוניות ׳אובר׳, שיסופקו אך ורק לדיירי הבית.
הדיור המוגן יוכל לכלול גם טכנולוגיות שונות הקשורות לבטיחות, כמו מערכות מענה אישי או פעמון דלת דיגיטלי, החיוניים לסביבה שבה מתגוררים דיירים מבוגרים.

סוגים שונים של מרחבי מגורים

ארגון החללים בדיור המוגן עשוי להשתנות בעתיד הקרוב. במקום המבנה המסורתי בסגנון של מעונות, אדריכלים שוקלים היום מגוון של רעיונות חדשים, החל מקבוצה של בונגלוס ועד לבתים קטנטנים. כמה עיצובים עכשוויים משלבים בעיצוב של דיור למבוגרים את הגישה ״קטן זה יפה״. גישה זו מאגדת יחדיו כמה יחידות מגורים ליצירת מיני שכונות מבוזרות. עיצובים אחרים מתמקדים ביצירת תחושה ׳ביתית׳ יותר בבתים קטנטניים הכוללים את כל השירותים הקיימים בבית רגיל, אבל בקנה מידה קטן יותר.

השיגעון הזה של הבית הקטנטן, שמזוהה לרוב עם דור המילניום המחפש חיים שפחות יכבלו אותם למקום, מתחיל לתפוס גם את הדורות המבוגרים יותר. סקרים מראים שבני גיל הזהב מהווים אחוז די גדול מבעלי הבתים הקטנטנים. כאשר הסקר של The Tiny Life מצא כי 2 מכול 5 בעלי בתים קטנטנים הם בני 50 ומעלה!
חוץ מזה, לבתים הקטנטנים יש הפתעות נהדרות, הם מספקים אוטונומיה רבה יותר, הם חסכוניים לבנייה ולתחזוקה והם ניתן לאינספור התאמות אישיות.

דגש רב יותר על בריאות

היסטורית, הדיור לגיל הזהב, כלומר בית האבות, נתפס לעתים קרובות כאפשרות מוסדית שעדיף להימנע ממנה. אבל הזמנים השתנו. בעוד שקהילות הדיור המוגן של מחר ימשיכו להציע שירותי ליבה הסובבים סביב טיפול בסיסי, הן גם ישימו דגש רב יותר על איכות החיים והבריאות הכללית. לדוגמה:

  • איכות אוויר טובה יותר
  • עיצוב Biophilic, כלומר עיצוב עשיר בצמחייה
  • דיור ידידותי לחיות מחמד
  • שיפור איכות הארוחות
  • תרבות של קשרים חברתיים
0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *