חתונת הזהב – איך חוגגים 50 שנות נישואין

חתונות הזהב

זוגות נשואים ששרדו 50 שנים ביחד זכאים לחגיגות גרנדיוזיות. ציון דרך שכזה לא צריך להסתכם בארוחה משפחתית אלא במגוון אירועים אפשריים כמו חידוש נדרים, חופשה מיוחדת ואירועים נוספים. במאמר זה נציג מספר הצעות לחגיגות

זוג המציין 50 שנות נישואין זכאי להערכה רבה משתי סיבות עיקריות: בזכות העובדה שהצליחו להתמיד כזוג וגם לאור העובדה שהם עדיין בחיים ובריאים. חגיגות מסוג זה מאורגנות לרוב על ידי ילדיהם וקרובי משפחתם של הזוג המאושר. לאור חשיבותו הסמלית של ציון דרך זה, החגיגות יחרגו מהרגיל ולא יוגבלו לאירוע אחד.

חידוש נדרים

במדינות רבות, כולל ישראל, ישנה מסורת בקרב זוגות מסוימים לחדש את נדרי הנישואין לאחר תקופת נישואין מסוימת. יש העושים זאת כל 10 שנים ואחרים כל 25 שנה. יש זוגות שלא מתחברים לרעיון הזה אך יש זוגות שמחליטים לעשות זאת בחתונת הזהב שלהם. לצורך כך הם מארגנים טקס דמוי חתונה ורוכשים טבעות מעוצבות במיוחד לאירוע זה.

ארוחה חגיגית

יש זוגות נשואים המעדיפים לציין את יום נישואין חגיגי זה בארוחה חגיגית עם בני המשפחה והחברים ובלי דרמות מיוחדות. האירוע יכלול נאומים, ברכות וסרטונים נוסטלגיים והאורחים יביאו מתנות. באירועים שכאלה קרובי המשפחה לא אמורים להביא צ'קים אלא ישקיעו במתנות משמעותיות יותר כמו צמידי יהלומים או עגילי יהלומים לאימא ומכונת אספרסו לאבא.

חופשה מיוחדת

דרך נוסת לחגוג את חתונת הזהב היא לממן לבני הזוג חופשה מושקעת. אפשר לשלוח אותה לסיור באירופה הקלאסית, לשיט תענוגות בסקנדינביה או לנופש באיים המלדיבים. אפשרות נוספת היא לארגן חופשה משפחתית לאתר נופש יוקרתי ביוון או הסביבה ולחגוג בחיק המשפחה את האירוע המיוחד.

דיור מוגן

חלק מהזוגות החוגגים 50 שנות נישואין מתגוררים בדיור מוגן ויתכן כי במסגרת פעילויות ופנאי המאורגנות של המקום יארגנו להם חגיגה מיוחדת לציון הדרך החשוב בהשתתפות דיירי המקום. אפשרות זאת מתאימה לזוגות זהב שאחד מהם או שניהם שאינם בקו הבריאות. מתחמים שכאלה ערוכים, בדרך כלל, לארח אירועים שכאלה.

חיים שכאלה

לאור המימד הנוסטלגי של החגיגות, יש קרובי משפחה שלא יתעצלו ויארגנו להוריהם מעין חווית "חיים שכאלה" שתשחזר אירועים מרכזיים בחייהם מהרגע שנפגשו. כולל ביקור באתרים שונים, אם הדבר אפשרי. זה יכול להיות המקום בו קיימו את הדייט הראשון שלהם או החתונה שלהם. החוויה יכולה לכלול גם אורחים מפתיעים וייחודים מרגשים עם חברים מהעבר הרחוק. ניתן גם להטיל משימות על הדור הצעיר יותר במשפחה -הנכדים, כך הם ילמדו יותר על עברם של סבא וסבתא.

חידון משפחתי

עוד דרך יצירתית היא לארגן חידון המתמקד בקורות חייהם של זוג הזהב. שיטה זאת טובה גם לתרגילי זיכרון וגם מאפשרת להעביר את המורשת המשפחתית, לדורות הבאים, באופן כייפי.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *