מטפלת לקשישים

חיי חברה ובילוי

קשישים נמצאים בסיכון גבוה, ומשום כל עלינו לטפל בהם במשרה מלאה, לצורך איכות חיים מצוינת ובריאות טובה. במאמר הבא נסביר כיצד מטפלת לקשישים יכולה לעזור באופן ניכר לקשיש, כל זאת מתוך רצון לתת מענה לאדם היקר לנו בעולם, 24 שעות ביממה.

טיפול בקשישים – הן מבחינה פיזית והן מבחינה מנטאלית

קשישים מהווים את אחת האוכלוסיות הרגישות ביותר בחברה, והם חשופים מעצם גילם ללא מעט בעיות בריאות וקוגניציה אשר משפיעות באופן ניכר על איכות חייהם. חשוב לציין בנקודה זו כי על אף וישנם קשישים רבים אשר נחשבים לקשישים בתפקוד גבוה הן מבחינת החשיבה והן מבחינה פיזית, עלינו החובה לדאוג בעבורכם למענה זמין מסביב לשעון, לצורך טיפול מיטבי ונכון. האוכלוסייה הקשישה בישראל סובלת גם מבדידות אשר נמצא מחקרית כסממן מובהק לדיכאון של קשישים. סקר אחרון הנערך בנושא העלה נתונים מדאיגים מאוד בכל הקשור לתחושת הערך העצמי וכן תחושת הדיכאון הנלוות, ומשום כך עלינו כילדיהם ומשפחתם לתרום לרווחתם הן מבחינה פיזית ובריאותית והן מבחינה מנטאלית, לאורך זמן. קשיש אשר מטופל כהלכה וזוכה לטיפול מותאם אישית בהתאם למצבו יכול לקבל את המעטפת החשובה ביותר בעת תקופת ההזדקנות הדורשת טיפול, לאור תופעות אותן נפרט כעת.

מה כולל טיפול בקשישים?

קשישים הם בעלי סיכון גבוהה לנפילות, כאשר הסיכוי ליפול מוכפל בעת הגעה לגילאי 70. בנוסף, קשישים בתקופת החורף עשויים לסבול מהיפותרמיה כתוצאה מירידה קיצונית במעלות, ואילו בקיץ הם בסכנה להתייבשות. זאת ועוד, קשישים בגילאים מתקדמים עלולים לסבול מתופעות של כאב ראש, עייפות כרונית, סוכרת וכן שחיקת עצם. על אף כי קשישים רבים מדווחים על סדר יום עמוס הכולל מפגשים וחוגים, ככל שעולה הגיל קשישים מתקשים יותר לבצע פעילות גופנית, ולכן הליכתם לרוב איטית, מה שמשפיע על היציבה ועלול להוות גורם סיכון לנפילה. לכן, גם קשישים אשר מקיימים סדר יום קבוע זקוקים לשירותה של מטפלת, ובפרט קשישים אשר יש להם רקע בריאותי מורכב המצריך טיפול מסביב לשעון. לצערנו, כילדים וכבני משפחה ולאור סדר היום וניהול משפחה וקריירה, בני המשפחה והקרובים אינם מצליחים להעניק את המסגרת הטיפולית הטובה ביותר, עף אף כי הם עושים כמיטב יכולתם. לאור הצער הרב וכן הדאגה לבני המשפחה, ניתן ואף רצוי ליצור קשר עם חברה מקצועית המתמחה בתחום של טיפול בקשישים באמצעות מטפלת לקשישים, ובכך תוכלו להיות בטוחים כי הקשיש או הקשישה יקבלו את הטיפול והמענה הטוב ביותר, בהתאמה אישית למצבם ועם שימת דגש על מענה מדויק לכל צרכיהם, בכל ימות השנה, תוך מעורבות מלאה שלכם בתהליך.

מטפלת לקשישים – מתן טיפול מותאם והטוב ביותר בעבור כל קשיש

מטפלת לקשישים היא אפשרות מצוינת לצורך מתן מענה מדויק לצרכיו של הקשיש, הן מבחינה פיזית והן מבחינת בריאותו הנפשית. למעשה, מטפלת לקשישים יכולה לסייע במגוון דרכים לקשיש: החל מטיפול פרטני ורפואי הניתן בהתאם לרקע הרפואי שלו, שהייה למספר שעות ביום לצורך תרגילי פיזתורפיה וגמישות, טיולים בעיר המגורים לצורך קשישים היושבים על כיסא גלגלים או כבדי תנועה וכן טיפול מסור המבוסס על פרדיגמה ברורה של טיפול בקשיש בצורה הטובה והמקצועית ביותר, מתוך הבנה כי מדובר באדם יקר אשר בשנותיו אשר נותרו זכאי לקבלת מטפלת לקשישים אשר תשרת אותו במסירות.

 

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *