בילוי עם הנכדים בקורונה? אפשרי בהחלט

כך בילוי עם הנכדים יכול להיות כיף גם אם לא נפגשים פנים אל פנים

אחד מהנושאים המדוברים ביותר בתקופת הקורונה, הוא הקשר המשפחתי בין סבים וסבתות עם נכדיהם והגעגועים שגוברים. ההמלצה שלא להיפגש, בשל התפשטות המגיפה, גורמת לרבים לנסות ולמצוא דרכים יצירתיות אחרת כדי לייצר בילוי עם הנכדים. גם אם לא מדובר בפגישה "אמיתית", הרי שהטכנולוגיה והרצון הטוב ובעיקר האהבה- יכולים להפוך את הפגישות הללו לחוויה כיפית ומרגשת עבור שני הצדדים.

הכינו מראש- איך מתכוננים אל בילוי עם הנכדים

כאשר המפגש עם הנכדים הוא מקוון, חשוב לנסות ולהתגבר על האתגר הכי גדול והוא- המחסור במגע הפיזי. אי אפשר לחבק את הילדים הקטנים והם מתגעגעים לתחושת הביחד עד מאוד. אחת מהדרכים הטובות ביותר לייצר תחושת אחדות, היא להביא אמצעים פיזיים שיסייעו בכך, כמו כלי נגינה לילדים או משחקים למיניהם, שהנכדים והסבים ישתמשו בהם בו זמנית.

לדוגמה, ניתן להשתמש בצעצועים וכלי נגינה שלילדים יש בבית, כמו גם בכלים שנמצאים אצל סבתא וסבא, שבוודאי אינם מחזיקים בביתם כמויות אביזרים כמו של נכדיהם. במקרה של המבוגרים- גם כף עץ וסיר יכולים לשמש ככלים נהדרים ובעזרתם יהיה אפשר להפיק מוזיקה נעימה ומשעשעת. כאשר בבית האחד ובבית השני מבצעים את אותה הפעילות- ובמקביל רואים אחד את השני במחשב, התחושה היא כמעט כמו שהייה משותפת באותו המתחם.

רצוי להתאמן בשימוש במחשב טרם הפגישה

כאשר הנכדים עומדים "לפגוש" את סבתא וסבא באמצעות הזום, שיחת הוידאו בסלולרי או כל דרך טכנולוגית אחרת, הם מתרגשים מאוד ומצפים לפגישה הזו- על אף שמדובר במסך. הדמות הנשקפת היא של אדם אהוב ולכן קשיים טכניים שמתרחשים במהלך הפגישה, עלולים להפריע מאוד.

אם אתם חשים שאינכם מתמצאים מספיק בעניינים כמו תפעול מחשב או סלולרי, כדאי להתאמן בכך במהלך היום-יום ולהיעזר במבוגרים אחרים שמתגוררים לידכם, שכן מבצעים את הפעולות הללו ללא בעיות. ה"אימון" הזה, יאפשר להתחבר בצורה זורמת ורציפה גם בזמן השיחה עם הנכדים. אם בכל זאת מתגלים קשיים במהלך הפגישה עצמה ואין מנוס מלכבות את שיחת הוידאו, מוטב להשלים את השיחה באופן טלפוני ולתת לנכדים הרגשה של "סגירת מעגל".

הקפידו לשתף בפגישה גם את הצעירים שבנכדים

על אף שברור מאליו כי לילד בן עשר, למשל, יהיה קל הרבה יותר לשוחח בזום עם הסבים המבוגרים שלו, שימו לב שגם התינוקות שבמשפחה מתגעגעים אליכם עד מאוד ומשתוקקים לראות אתכם, ממש כפי שאתם מתגעגעים. תינוקות שניתן להציב מולם מצלמה, כדאי לשתף ב"פגישה הווירטואלית" אפילו לדקה או שתיים, על מנת שיראו את דמותכם על המסך. באופן כזה תוכלו לספק את רגשותיהם העדינים ולייצר קשר מתמשך, שבבוא העת בחלוף המגפה ישוב לאיתנו ממש מאותה נקודה שבה הוא לכאורה נעצר.

0 תגובות

השאירו תגובה

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *